veckans update

Måndag- Hoppträning. Kommer inlägg :)
Tisdag- Lugn ridtur med stallägaren
 
Onsdag:
Filurs ägare kom och hälsade på med en av hennes andra hästar och vi red ut! Filur var jätteglad att se sin kompis igen och blev lite taggad i början. Sen red vi en rätt så lång skogstur och jag hittade! Wiie, höll bara på att rida vilse en gång! Måste nästan vara rekord!
 
Torsdag-Lördag- Har filur fått en ordentlig vila.
 
Söndag- Red en kort luuuuugn runda med F och hon tog gammelhästen i stallet. Sen tillbaka till stallet och hon bytte till sin häst och kopplade på vagnen på honom och jag red med på Filur. Filur var liite skeptisk till vagnen först och undrade vad det var. men sen skulle han springa bakom och nosa på den hela tiden.
 
Jag red lite fram och tillbaka med Filur medans F skrittade med sin pålle så Filur fick träna lite på att gå själv. Han var lite ofokuserad i början när vi travade ifrån de andra men sen när vi travade tillbaka och förbi de andra var det hur lugnt som helst. Men när vi skulle komma ikapp igen blev han riktigt taggad.
 
Så medans F höll sig på vägen så red vi på åkrarna bredvid och travade/galopperade. Sen kom vi till "konditions slingan" En jättefin lite skogsdunge där det går ett fint spår runt som man kan rida flera varv och träna konditionen på hästarna. Första varvet red vi framför F medans hon körde. Sen tog jag och Filur ett varv till innan vi begav hos hemmåt igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0