Hopplektion nr 6

Hopplektion Nr 6
 
Igår hade jag sporrar! Scary :P Haha fick be om hjälp av ridläraren då jag inte ens vet hur de skall sitta :P Bra där.
 
I början var det suupervingligt. Kändes ungefär som man precis lärt sig cykla och man vinglar fram och tillbaka åt sidorna. Men efter ett tag (när jag vågade nudda honom med sporrarna) så blev det lite stabilare. Jag fick honom att gå framåt riktigt bra.
 
MEn den där jäkla kortsidan mot läkteren alltså, med den läskiga soptunnan. DÄR får han oftast (nästan alltid) lite fnatt och skall börja bocka, iallafall de första trav/ galoppen i början av lektionen. Tydligen drog han till med några rätt så ordentliga igår då jag fick beröm för att sköta mig och sitta kvar så bra :P ups.
 
Annars handlade lektionen om lätt sits, och ge bra eftergift på "större hinder". Så vi hade ett hjälphinder sedan en rätt stor oxer och sedan ett kontrollhinder (som jag och Filur missade nästan varje gång)...
 
Blev inte sån lång lektion denna gången.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0