Hopplektion Nr 4

Hopplektion nr 4
 
Jag och F kom för första gången i tid! Wiie. Så vi kunde ta det lugnt, mocka ur transporterna och sadla i lugn och ro. Skritta runt läänge i ridhuset och chilla lite. Hur skönt som helst!
 
Det var jag F och en tjej till på sin ponny i vår grupp. Tror det äntligen blivit snurr på rätt grupper osv nu. Vi började med lite markarbete och skulle få hästarna i fin form osv, lite ställningar osv. Filur var huuuur fin som helst! Känner att jag börjar hitta knapparna på honom nu. Han gick även 5 dagar veckan innan och det märktes verkligen att vi kämpat på hemma. Fick massor med beröm. Tex att han typ var en halvmeter kortare nu och inte sprang och hängde på better ;) hehe. Lyckades hålla honom kort och fin hela uppvärmningen.
 
Sen körde vi lite övningar på att "rama in" hästarna och landa i rätt galopp genom fyra hinder som stod i en cirlkel. Jag hade lite problem i början då Filur inte riktigt ville komma ut från väggarna i ridhuset utan att tappa fart men tillslut så gick det bra :) Han hade liite lågt tempo och jag fick käma på för att få lite fart i honom. Det var bara den övningen vi gjorde och i olika höjder och eftersom det gick så bra för alla på lektionen blev den rätt kort och vi slöt efter 45 min.
 
Härlig känsla och absolut den bästa lektionen av allihopa jag haft med Filur.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0