Hopplektion 7

Hopplektion 7

Idag tränade vi på titthinder. Jag var livrädd och Filur var cool, det summerar väl ungefär hela dagens träning. Haha.

Jag har för första gången hoppat en grind. Sjukt läskigt. Plus plank. Också läskigt. Jag tyckte det var sjuukt högt men tydligen låg det på 85. Men jag svär, det kunde lika gärna ha varit 120 kändes ungefär så högt. Haha skraj var jag men hoppade gjorde jag. Filur också.

F tyckte det var så synd att vi inte filmade bär han hoppade planket första gången för då hoppade han galet högt över och det kändes kan jag säga. Jag fick släppa tyglarna så att jag inte drog han i munnen för jag var inte berädd på jättehoppet. F's beskrivning av vårt fina hopp var att där jag brukar vara i luften över hindret. Där var Filur och sen jag på honom ännu högre. Haha.

Annars hade Filur riktigt bra tempo idag och jag lyckades säga ifrån innan hans bockningar. Måste nog säga att det var nog det bästa tempot vi haft på en lektion. Känns som att jag vågar pusha honom mer och kräva mer av honom nu. Fick även honom gå och jobba i bra form i början och i slutet av lektionen. Inte mellan hoppövningarna för där kan jag erkänna att jag allt var lite skakis. Hindrena såg så höga ut och jag är egentligen riktigt hopprädd. Har någon skräckblandad förtjusning när det gäller hoppning. Jag vill, men jag är rädd och vågar inte riktigt på höga hinder men jag hoppar ändå. Ganska ologiskt men så är det.

Snygghästen med tjockis mage


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0