Hästig dag

Dagen började med att jag och L åkte till Dahrves och hon köpte lite grejer typ piggborste, kattborste och allt vad det nu var. Sen blev det Granngården och  hon köpte chaps och jag köpte en säck med mat till Filur. Vi hittade även världens snyggaste skottkärra och grep! Vi försökte få de andra att lägga ihop lite pengar för att köpa den men de var inte så taggade på det...Men vi skall allt bearbeta dem ;) Dessutom har alla våra skottkärror punktering på däcket.
 
 
Efter vår shopping åt vi lite mat innan vi åkte ut till stallet för att rida. Blev en lugnt rätt lång tur med mycket trafikträning kan jag säga. Filur är verkligen trafiksäker har jag kommit fram till idag! Red förbi en truck som körde i full fart med trälådor lästade på den. Sen även förbi en traktor som drog en sladdgrej i järn och sladdade grusplanen vi red på. Han stod lugnt ohc tittade på när den körde förbi oss två gånger och harvade grus och lät som bara den. Sen blev vi omkörda av 3 lastbilar innan vi kom in i skogen. Sen blev det som sagt lugn tur med en liiiten kort galopp en 15 meter ungefär.
 
Hemma igen var det dags att ta fram guldschampoot som vi nu kallar det. Schampoot som jag köpte igår för 150 spänn och är 200ml i ;) L frågade om manen och svansen blev till guld om man tvättade med det men tyvärr blev den inte det.. :(
 
Vi får hoppas att det hjälper till att lugna inflammationen istället så att svansen och manen växer ut istället. Det luktade linement och kändes lite linementaktigt efteråt på händerna så vi får hoppas att det hjälper.
 
Såhär ser svansen ut nu. Någon som varit med om något liknande?
Blev en heltvättning av man och svans med medlet idag, sen skall jag fortsätta på endast de utsatta ställena..
 
Såhär mycket tyckte Filur om sitt dyra schampoo ;)
Skäck? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0