Dressyrträning

Dressyrträning 1
 
Duktiga Filur. Så skönt att ha en lättlastad cool häst. Riktigt ensam kände han sig dock när vi kom fram till ett tomt ridhus utan NÅGON annan häst där ;)
Nyharvat var det också! Lyx :D
 
 
Jobbade på som bara den att få honom i en fin form. Ojoj vad jag fick kämpa. Hade sporrar på mig idag också och är fortfarande lite rädd för dem och vågar därför inte riktigt peta till honom och han slänger lite med bakdelen för att försöka komma undan. Men jag jobbar på det. Jobbasde även själv på att sitta på rätt sittben, är så otroligt dålig på det.
 
Blev mycket arbete och fokus på volter, form och framåtbjudning. Kan nog även säga att han aldrig jobbat på så bra framåt som idag. Fick även ett dressyrspö i mitten av passet och bara genom att hålla i det så ökade han på bra. Svetten bara rann av mig idag. Shit vad jag fick kämpa. Är inte van med att behöva jobba för att få hästen framåt. Det har alltid varit tvärom på alla de andra hästarna jag haft. Sen kan det även bero på att jag hade 2 par trumpor och långkalsonger under ridbyxorna ich det var sisådär 20 grader i ridhuset och sen kämpa lite uppå det. Puh, kanske dags att inse att det är vår och lägga undan långkalsongerna iallafall?
 
Lyckades även få till en riktigt fin trav på fyrkanspåret när han slöt streta emot. Blev en fin taktmässig trav.
 
Ridläraren berättade även att jag red på ett helt annat sätt idag jämfört med på hopplektionerna och visst är det väl så. Nu när man är ensam kan man ju inte "smita undan" och måste skärpa sig lite ;) Men hon menade det positivt och det är ju alltid bra.
 
Skall försöka fortsätta att rida ett dressyrpass för tränare varannan vecka. Behöver det och hoppas att det kommer vara givande.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0