wow

Igår hade jag för första gången på typ ett år om inte mer! Noll besökare här. Inte så konstigt med tanke på att det inte händer något här. Det känns rätt onödigt att hålla igång den när jag bara gör det gamla vardagliga. Typ rider hemma i stallet på andras hästar, ingen träning, inga aktiviteter med dem, strävar inte efter något mål med dom. Utan bara luffsar runt i skogen med dom och resten av stallgänget.

Men förhoppningsvis blir det ändring på det snart! Skulle ha varit så kul om något "ordentligt" drog igång igen. En lite nytändning i hästlivet, och det verkar faktist som att det lutar mot att det bli så!

Var ute och red med F igår och red lilla Blanka med westernsadel som vanligt. Hittade ett litetträd som låg över halva stigen och ett litet skutt blev det över det. Att bara ett sånt litet skutt kan göra hela ridturen. Så roligt! Vi stannade även till på en åker och red "igenom" hästarna. Jag körde på lite lugnare med Blanka, lite skänkelvikningar och sånt, den lilla latisen blev så sur på mig att hon drog till med ett ordentligt bocksprång när jag skulle få henne på en stor volt i galopp. Haha. Att hon kan vara så snäll mot alla nybörjare och att personer med handikapp kan rida henne men honvet precis när hon kan raca på med mig och bocka och hålla på. Typsikt ponnysto!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0