Valter + ponnysar

Igår var jag först iväg i dressyrstallet och red lille valter. Började på utebanan men jäklar vilken motvind det var! Så efter ca en kvart red vi in i ridhuset och fortsatte där. Känner att det går bättre och bättre att sitta ned i traven på honom nu. Han har så otroligt stora gångarter så i traven nästan flyger man ur sadeln om man försöker sitta. Men nu går det faktist rätt bra i samlad trav iallafall.

Mot kvällen åkte jag till Marlene och klippte och tvättade och flätade lite på hennes småhästar. Idag skall vi nämligen iväg med några till ridhuset. Där skall sjuka barn få rida lite. Det är ett sammarbete med MinStoraDag om jag förstått allt rätt. Så jag skall följa med och hjälpa till att leda ponnysar osv. Skall bli roligt. Däremot så skulle det komma rätt mycket folk. Så lite halvläskigt kanske? Så nu får allt ponnysarna sköta sig. :)



Innan det är dags för oss med ponnyridning skall Madde Stiwing hålla en Clinic. Marlene berättade lite om henne igår så förhoppningsvis skall vi hinna se lite av hennes Clinic. Har aldrig sett hennes clinics men har bara hört en massa possitiva saker om henne. Skall bli spännade det med.

Så nu är vi taggade så mot eftermiddagen bär det av till Marlene för sista fixet med ponnysarna, sen är det dags att åka till ridhuset. :D 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0