Svettigt värre?

Jag var inne och läste lite på internationalshowjumping.se idag och börja fundera på en sak när jag såg det HÄR inlägget.

Något jag inte riktigt förstår är magplattor/sadelgjordsplattor för hoppning med lammskinn på. Visst har man en superkänslig häst som måste ha det för att den inte få skav osv, så självklart. Men annars?

Det måste ju bli supervarmt för hästen med ull på hela plattan. För alla som använder magplatta vet ju hur svettigt det blir under den när man använder en helt vanlig. Måste ju bli supervarmt och svettigt för hästen med ull. Speciellt på sommaren. Nej, det var faktist något jag inte allt förstårvitsen till varför man skall ha det för. 

Visst är det kanske en snygg detalj osv, men att ha en sån på hästen mitt i sommaren för att dte är snyggt? Nej då sätter jag hellre hästens välmående framför en designer grej. Någon som vill förklara en annan bra anledning till att ha dessa magplattor?


Bildkälla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0