Sista träningen med Valter?

Nu har jag bestämt mig. Det kan möjligtvis ha varit min sista träning med Valter idag.

Jag skall nu börja jobba dagtid ett tag framöver (tråkigt nog då jag älskar skift, men så är det) vilket då innebär att jag kommer få mindre tid för hästarna då jag jobbar hela dagarna och bara har kvällarna och vissa helger. Vill ännu hänga lite i hemmastallet. Har dessutom bestämt mig för att hjälpa Marléne med hennes hästar. Så, kommer inte hinna med alla tre. Fick lite ångest över att det blev så plötsligt med allting. Börjar dagtid redan på torsdag. Hörde av mig till Valters ägare igår.

Jag är jätteglag att jag fått chansen att hjälpa till med Valter och fått rida honom. Tyvärr blev det inte riktigt som jag tänkt mig, vilket är tråkigt men sånt händer. Hade tänkt att hjälpa till med honom och hitta en tränare och träna lite dressyr med honom då det verkligen är något jag behöver. Men det gick lite sämre med att hitta tränare och min lilla plan kraschade lite. Jag valde att hjälpa till med honom för jag ville lära mig mer dressyr, inte för att jag tycker det är roligt, utan för att utveckla min ridning. kanske där felet var?

Men misstolka mig inte nu, jag har inte tyckt att det varit tråkigt att rida Valter, absolut inte! Det har varit riktigt roligt att få rida en sån välutbildad dressyrhäst med såna rörelser och gångarter. Skönt att få rida en sån fin häst som liksom redan kan allt. Men sen kan jag ju inte lära mig själv något som jag inte kan. Jag tror jag har lärt mig mer än vad jag tror faktist med hjälp av Valter och alla tjejerna i dressyrstallet.

   

Det bästa av allt är nog att jag själv även insett att jag verkligen inte vill satsa på dressyr eller köpa en dressyrhäst. Haha. Nu är jag liksom 100% säker på att det är hoppning jag vill hålla på med. Jag är verkligen ingen dressyryttare och jag tycker att det varit riktigt svårt att få motivation till olika ridövningar inom 4 väggar. Har blivit mycket ridbana och ridhus pga. vintern osv. Men som sagt tiden jag haft med Valter har gett mig otroligt mycket!

Så nu är planen då att rida lite slappisridning hemma, typ bara rida ut osv. Sen jobba lite mer ordentligt med Marlénes hästar. Finns en hel del hästar där. Förhoppningsvis skall jag nog hitta någon som har en dold talang för hoppning hoppning där ;) Sen skall det såklart bli spännande att se vad som kommer hända med lilla Mathilda som har hoppstamm i sig och skall iväg på inridning om några månader. Nej men tror att det här är det som är rätt beslut och känns bäst. Så förhoppningsvis kommer det bli bra :) Hoppas jag hittar någon häst som jag fastnar för där.

Så med Valter vet jag inte riktigt hur allt kommer att gå, var det sista träningen idag med honom? Ingen aning, skulle jättegärna velat erbjuda mig att hjälpa till med honom tills hon hittar en ny ryttare att hjälpa till med Valter. Men jag kan liksom inte erbjuda det heller eftersom jag inte vet om jag kan hålla det. Så känns väldigt elakt att bara sluta med så kort varsel, men kan liksom inte ändra på det, tror jag? Tror även att jag kommer ha några kämpiga veckor framför mig genom att ställa om till dagtid på heltid igen. Har nästan jobbat skift i ett år nu, kommer nog ha några jobbiga mornar framför mig. Tidiga mornar är nog inte riktigt min grej. Men det kommer bli bra till slut.

Vet inte riktigt hur det kommer bli de närmsta veckorna men jag antar att vi väl får se vad som händer och vad tiden utvisar. Och ni kommer förmodligen få fortsätta hänga med mig på hästfronten här om ni vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0