Senaste provridningen

Kommer ni ihåg den senaste provridningen jag berättade att jag skulle iväg på? Jag berättade aldrig hur det gick där. Men som ni säkert förstått är jag fortfarade hästlös.

Men själva provridningen så kändes det inge vidare. Men såg filmerna som jag fick för några dagar sedan och jäklar vilket steg den hästen har, steg, takt och känsla. Mums. Riktig snygging. Den var jättehärlig i ridningen också, dvs känslig i sidorna på vikthjäper och munnen. Även rösthjälper. Höll på att flyga av hästen när hon sa att jag skulle säga whoo och jag gjorde det. Hästen tvärstannade verkligen! Hoppningen, det lilla som var kan jag verkligen tänka mig att hon lätt flyger över 110.

Tyvärr var det så att jag kände att det var massor av andra saker som tog ned hästen lite på intresset. Skitfin i ridningen för mig är det viktigt att ha en hel frisk häst som klarar av att vara ensam och är lätthanterlig osv.

Men som sagt hästen på filmerna är så jävla snygg, mums. Nej dags att hitta häst?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0