Ridlektion

Marléne lyckades då att lura upp mig på lilla Tibbe och vara med på hennes lektion. Tror det är 4é gången jag red henne. Dessutom red vi för en westerntränare vilket märktes ibland. Tja lektionen gick väl ingen höjdare för mig direkt. HU vad dåligt det gick.

Vi skulle även galoppera i slutet och skall jag kanske tillägga att Tibbe är travare. Hon har inte heller blivit riden så mycket sen hon nyligen togs av banan vad jag förstått. Så efter lite SNABB trav ett par långsidor fick vi till galopp några varv och galoppen var väldigt speciell. Det kändes verkligen inte som galopp. Vet inte riktigt hur jag skall beskriva hur den kändes men inte som galopp direkt. Tror att hon galopperar väldigt kort och med väldigt raka ben som någon nämde. Men det skall nog gå att jobba på den och få den fin :)

Kan ju även tillägga att Tibbe är just nu som en liten virvelvind. Svår att hålla koll på och få dit man vill och i den gångarten man vill. Vi i stort sett låg ned i galopp på långsidorna.

Ser ni förresten den fina rundkorallen på vänster sida av bilden. De håller på att bygga den och det var läskigt på den sidan så Tibbeliten galopperade typ i sidled på den kortsidan. Nej hu, hela lektionen var bara bläh. Galoppen var Bläh och mitt humör var bläh. Nu glömmer vi den här lektionen bara.

Tibbeliten

Nu att efteråt ha ridit en massa olika travare får mig verkligen att tänka på hur grymt jäkla bäst Indie var! Fan vad duktiga vi var rent ut sagt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0