Yesterday

Jag började med att åka till Marléne där jag kom mitt in i ridlekiset hon hade. Jag skulle precis hälsa på henne när en liten tjej frågade "Vet du hur man gör med sånt här" och höll upp ett träns. Så jag visade hur man tränsade och vips så var vi ute på ridbanan och jag hade blivit ledare för henne och skulle gå runt och leda hennes häst när hon red. Det var jätte roligt och barnen fick träna på olika ridvägar och lära sig vad vissa ridvägar heter som tex. volt, medellinje och fyrkanspåret osv.

Efter ridlekiset blev det lite fika oav, sen åkte vi ned till drssytävlingarna som hölls i Othem ridhus. Stallägaren från dressyrstallet var där med två hästar och skulle ju tävla, dessutom var min moster där och Marléne skulle sköta kiosken. Så vips blev jag hästskötare åt stallägaren som skulle tävla.

Det allra roligaste var ju att jag pratade med henne om att jag smsát den andra medryttaren som också hjälper till med Valter om att han borde vila idag. Stallägaren fattade ingeting och det visade sig att den andra tjejen som satt vid henne var Valters andra medryttare! Så vi satt typ 1 meter ifrån varandra utan att veta vem den andra var! Haha. Lite roligt att jag pratade om henne när hon liksom nästan satt brevid mig!

Jag kikade lite på dressyrtävlingen, jag ville ju egentligen se henne tävla, men istället hjälpte jag henne med sina hästar och jag och M, hängde vid hennes lastbil och hade koll på hästen som hon inte tävlade och var ute och gick med den osv.

Sen lyckades jag även träffa en av de jag skulle åka och provrida hos. Hade tänkt höra av mig till nästa vecka, nu när jag har fungerande mobil, men jag träffade henne där så jag passade på att fråga om provridning. Men, den hästen hade redan blivit såld...så typiskt.


Bild från igår, framridningsbanan

Efter tävlingen åkte jag och Marlene hem till henne igen då jag hade bilen där. Och så stod jag och pratade och tittade på medans hon mockade, snällt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0