Stall x 4

Har varit duktig och besökt 4 stall idag!

Stall 1. Hemmastallet, red ut L´s pålle med F. HÄRLIG underbar morgontur i skogen.

Stall 2. Direkt vidare mot Dressyrstallet efter ridturen och ge hästarna där lunch, var superrädd att jag glömt göra något viktigt då jag aldrig tagit någon lunch tidigare, men tror allt blev bra.

Mellanlandning hemma då vi hade några gäster på middag, tack och lov att jag inte skulle laga maten. Hade jag aldrig hunnit. Jag hoppade över fikat och drog vidare mot stall nr 3.

Stall 3. Marlené, Indies ägare stall, hängde där ett tag, de höll på att fixa underlaget på ridbanan (sån stor ridbana vill jag också ha!), jag tittade lite på de nya hästarna innan vi åkte iväg mot nästa stall.

Stall 4. Stall nummer fyra var då stallet där Indie stod, finisen. Klappade lite på henne och hon fick lite morötter och var där ett tag. Hon såg ut att ha det bra, trots att hon var lägst i rang. Ingen Blanka att knuffa bort när någon av de andra hästarna trycker bort henne. Nej men det var jättekul att se henne igen!


Sen satt jag och Marlene och en till i bilen när vi kom hem igen och bara pratade, de är så himla härliga människor! Man blir så glad av att vara med dom :) Synd att deras stall ligger så långt borta bara. Kan man inte bara vara på 3 ställen samtidigt? Det hade varit mycket enkare då!

Sen åkte jag förbi ridhuset på hemvägen, där A var på sin första westernträning med sin häst (från hemmastallet, för att inte förvirra er med alla stall), kom tyvärr när det var slut så jag hjälpte henne lasta, hehe, det är jag skyldig henne kan man ju säga ;) Även Emma var där med sin häst! Har inte träffat henne på hur länge som hellst sen hiin flyttade sin häst, men han såg fin ut.


En glad Indie och en mindre glad Blanka som manades på av Indie ;)

Drottning över blanka syns i hållningen va? Hon delade hage med bara Blanka ett par veckor

Sen hem igen då, så full dag. Tack den nya medryttaren som hjälper till med Valter också, hade inte riktigt lyckats få in motion av honom också på dagens schema ;) Härligt att hon tog honom och mockade så att jag kunde hälsa på Indie m.m

Kommentarer
Postat av: Julia

hej, fin blogg :)

gillar du dressyr eller hoppning bäst? :)

2012-03-05 @ 14:23:08
URL: http://hasteeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0