Söndag

Tänkte berätta lite om söndagen, var nämligen hos Marlene. Där var det fullt upp och lite till ;) Haha. Nej men det är så det skall vara älskar när det händer lite saker i stallet, och i det stallet är det verkligen fart! Först kom jag dit och blev överfallen av 4 hundar. Nästan haha. Det finns vissa hundar jag inte gillar men henns är verkligen coola. Sedan blev det stallet där jag då fick välja mellan hur många olika hästar som helst vilken jag ville rida. Jag hde ingen aning så det slöt med att jag valde en ny travare som de köpt. Han/hon (var helt förvirrad av alla hästar så hade ingen koll) men h*n var jättesnäll, trots att det bara var någon vecka sedan han kom. Jag och Sofia skrittade mest runt i näreheten av stallet och travade lite.


    
Senare kom en med sin unghäst till stallet och skulle ha lektion i tömkörning om jag förstod det rätt och även en ridlärare kom. Sen skulle även Marlene ha lektion på en av hästarna. Efter det så blev det fika.

Sen var det dags för mockning och vi tänkte att vi skulle fylla ut alla boxar med en stor rundbal med halm och herregud säger jag bara. Det var halm överallt och boxarna blev helt överfulla. Jag har aldrig varit med om att lägga in så mycket halm i boxar att man nästan tycker att det blev så mycket att man inte visste var man skulle göra av allt. Så kan ju verkligen säga att hästarna sov nog gott den natten ;) Mjukt och skönt.

Efter lite småfix och sånt gick vi in igen.

Nu när jag tänker över allt undrar jag vad det var som tog sån lång tid egentligen, det låter som att vi inte gjorde så mycket men jag var där i nästan 7 timmar! Roligt var det och massor av nya hästar hade dom. Är riktigt sugen på att prova rida fler av dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0