Longering

Har varit och longerat Valter idag, UTE. Jag har ju aldrig varit där i stallet under dagen så jag har kunnat ridit ute. Men idag blev det äntligen av. Det var så otroligt vårigt ute, det luktade vår och var hur skönt som helst!

Så tog pessoan och efter en massa grejsande med den blev jag äntligen nöjd. (Har fått lära mig 2 olika sätt att spänna den och visste inte hur jag skulle göra) Jag blir så osäker när jag skall spänna den om den sitter för spännt, för löst, fel osv. Men tillslut blev jag nöjd iallafall.

Valter var överlycklig av att få vara ute och arbeta, gick superfint och prcis när hans gamla ägare kom ut så fullkomligt glänste han. Han stutsade/flög fram i traven (så som oinridna unghästar brukar flyga fram ungefär) men han samlade sig sammtidigt så det nästan blev passageaktigt. Skitfin var han och jag är nästan säker på att han trodde att han var en unghingst där. Det som gjorde det extra häftigt att se det var eftersom han är rätt stor och grov och tung häst så var det så jäkla lätt och luftigt och flygigt. Haha jättesvårt att förklara. Stallägaren (hans gamla ägare) sa att hon inte sett han så fin och fräch på länge och hon skrek efter en annan tjej i stallet så att hon skulle komma och se. Så det var ju skoj.

Han gjorde även ett par krumsprång och kastade sig så, TUR, att jag gick tillbaka till bilen för att hämta handskarna och ta på mig dom för annars hade jag nog haft några härliga brännsår i händerna. Nej longera med handskar lärde jag mig när jag hade Cinnamon och hon drog en gång.

Så det var ju härligt att se Valter så fräsh, undrar om det kan bero på Equiterapeuten som var ute i tisdags? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0