Lite snabbt om de senaste dagarna

Equiterapeuten (Det var två från fastlandet som kommer ned ca var 6e vecka till Gotland, hade ingen aning om att det faktist fanns tillgång till det) vid Valter var väldigt intressant, det gav en endel saker att tänka på. Jag snappade upp endel saker som man kan tänka på när man skall köpa häst. Vad man skall titta på osv. Riktigt intressant. Han fick lite "laser"? behandling eller om det är bioligt eller vad det är för skillnad mellan dessa har jag inte koll på. 

Dagen efter red jag ut med stallägaren hemma. Jag tog "gammelmannen" som var helt tossig och tokpigg, han som annars alltid uppför sig soem en exemplarisk gentleman. Blev nästan lite rädd att något var fel. Tur att ha är så otroligt snäll att när han är pigg kan man ändå hålla honom otroligt löst även om han ligger på.

Två av hästarna hemma skall få lite foderändringar så vi får väl se om det ger skillnad. Hoppas på det!

Idag var jag hos Valter och red honom och hade kvällen. Red i ridhuset, glömde såklart bort att det var hundar ikväll. Blev ca 30 min. Valter var rätt loj, men kändes ändå fin och fräsh.

Rörigt inlägg men ändå ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0