Det som jag var irriterad på i fredags

Ville inte skriva ut allt först eftersom jag ville ha tag i grejerna innan alla visste om att de fanns och okcså skulle beställa. Det jag då pratar om är Gina Tricot´s Grand Prix Kollektion.

   

Jag råkade klicka in på Ginas hemsida på fredagseftermiddagen, ganska kompiskt då jag typ aldrig brukar kolla den. Och vad ser jag om inte Grans Prix kollektionen som börjat säljas online?!

Ni som hängt med vet ju att jag redan i fjol ville ha delar av kollektionen. Endel minns även kanske att jag mailade dem i år, och de lurade mig en aning.

Såklart blev det krångel när jag skulle beställa det jag ville ha från kollektionen, det stod att varan inte var tillgänglig längre på nästan alla saker. Storlekar försvann på vissa varor bara sekunder efter jag sett att de fanns. Så jag skyndade mig iallafall beställa en piké + lite annat smått och gott.

Jag mailade dem med en gång i lördags morse och kollade även då om det gick att beställa, men då var mer än halva kollektionen borttagen! Min tur såklart tänkte jag.

Jag fick svar från Gina i måndags att det varit tekniskt fel med kollektionen som faktist kom upp i fredags eftemiddag! Hur stor chans att jag lyckades klicka in på deras hemsida just då? Jag hade även först mailat gina och bara skrivit positiv respons om att de börjat sälja kollektionen.

Ibland glömmer folk att ge positiv respoons, så varför inte maila och bara skriva att de gjorde en bra sak? Tror inte det är allt för ofta det får ett sånt mailo, oftast kontakar man ju endast liknande företag när det är något krångel. Sen fick jag återigen maila och skriva att det inte fungerade.

I måndags var kollektionen (hela) uppe igen. Men det gick fortfarande inte att beställa vissa saker. Återigen mailade jag (jobbig person jag är). Men på mitt mail fick jag possitiv respons, när kollektionen väl fungerade igen så kunde jag göra ytterligare en beställning, men de betalade frakten tack vare derast tekniska fel. Så jag behövde inte betala dubbel frakt. Så en hiss till Ginatricot.se för snabba svar och mycket hjälp!

Nu äntligen är allting påväg hit. Paket 1 har kommit men, kan inte hämta det än då jag är sjuk. Gissar på att paket 2 kommer imorgon. Så mycket krångel för ett par tröjor ;)

 


En ytterligare HISS för att de faktist säljs på ginatricot.se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0