2 hästar ridna

En häst i varje stall har blivit riden idag. Först Blanka här hemma. Uteritt med lite lek i vatten och härlig galopp och en häst som nästan satte sig ner när vi mötte en sån här härlig grej mitt i vägen.

Bildkälla

Både F och L bara red på rakt emot den. Vi hade kanske en 50 cm i bredd sen var det blankis på vägen. Blanka var LIVRÄDD för den. Då menar jag verkligen rädd och dansade runt och ut på isen ich sen tillbaka och så höll hon på, samtidigt som de andra försvann och ropade att vi skulle komma. Lättare sagt än gjort. Tillslut halkade Blanka till såpass att hon nästan satte sig ner. Trots att både F och L stod mitt framför maskinen såg han inte dem. Det liksom bara ramlad stockar här och var om den. Så L kom och tog blanka och jag fick gå fram till maskinen, jag nådde inte upp till fönstret så jag knackade med pisken och han öppnade och jag bad honom hålla den still eller stänga av maskinen. Så han höll den still. Han hade bara inte sett oss. Kanske lite svårt med en massa stockar framför sig. Inte mindre pinsamt att jag typ kände honom, halvt. Vi har gått i samma skola. Menmen, vad gör man inte för hästarna ;)

Valter
Fick sig också ett pass idag i ridhuset, skon såg bättre ut då en bankat fast den lite. Men den är ännu sne. Som de brukar bli när hästarna sprungit runt i hagen racat runt lite. Men det gick iallafall att rida. Tog ett ganska lungt pass i ridhuset. Tog på musik (alltså i högtalarsystemet) vilket var riktigt bra då både jag och Valter blev lite mer avslappnade! Dörren som han brukar fjanta sig vid ibland var inga problem! Men i traven ett par varv höll han på men sen gick det över. Och lilla V (på 167cm eller nåt) hade lite power i sig idag! Men han ville verkligen sammarbeta och joobba idag! Jises. Nästan inga missförstånd mellan oss idag, tror vi vant oss lite mer med varandra nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0