tränare

Livet flyter på, lite tomt här, men har mycket att göra varje dag nu. Var kommer allt ifrån liksom. Fullt upp från morgon till kväll. Rider på lite halvt som halvt hemma och på Tibbe.

Något roligt/läskigt/spännande/pinsamt är att jag satt upp mig på kö att få rida för Madeleine Stiwing. Otroligt duktig westernryttare, har bla varit med som gästtränare i ponnyakuten ni som sett det. Tillhör Sverigeeliten i westen osv. Har faktist inte riktigt koll. Men har hört fråv varenda person som ridit för henne att hon är så otroligt bra och den bäste tränare som de ridit för. Fick senast höra det idag!

Så tam..tam..tamm... Vilken häst blir det då jag skall rida på?

Ingen mindre än Tibbelina. Det var Marléne som lurade på mig lektionen så får ta en av hennes hästar ;) Skall blir riktigt skoj, men känner att det är lite jobbigt då jag inte ens kan trava Tibbe på en volt, eller följa fyrkantspåret på ridbanan i trav, än. Får väl ligga i och hårdträna med henne fram tills vecka 28? Men måste erkänna att dte känns lite jobbigt, vill ju såklart göra så gott jag kan, hade varit superkul att rida för henne på en erfaren häst. Men Tibbe och hästarna här hemma är ju de enda som jag rider just nu så Tibbe får det allt bli. Kanske får jag hjälp och tips på hur jag skall göra när hon skjuter bog, eller börjar skutta omkring, eller så skämmer jag ut mig. Värre än så blir det ju inte ;)

Nej, men skall bli spännande men lite läskigt, tror Tibbe är en av de mest "gröna" travarna som verkligen är travartravare som jag någonsin ridit på och så blir det just henne som jag drar iväg med till värsta topp tränaren. Haha. Men så är det. Skall i vilket fall bli riktigt roligt, tror jag. Så nu får vi hårdträna fram till vecka 28, eller när det nu var. Så kanske vi klarar av att följa fyrkanspåret i trav.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0