Lite om allt

Känns lite dött här, vliket möjligtvis kan bero på att jag jobbat 6 dagar i veckan och 11 timmars pass då och då. När man väl har kommit hem har man varit helt s.l.u.t. Men numera har jag då lediga helger igen. Vaknade av telefonen av telefonen för knappt en halvtimme sedan. Jag hade tryckt på ett avsnitt av Las Vegas. Somnat efter ca 15 minuter  och nu då sovit i 2 1/2 timme. På kökssoffan. Väldigt hård.

Så frågan är nu hur jag skall somna ikväll då? I morgon är det lite "after job"- aktigt med jobbet. Skall ha vara med i en kubbturnering så börjar redan 09.30 och kommer förmodligen hålla på hela kvällen.

Meen på söndag, blir det iallafall en sväng till Marléne och förmodligen lite ridning av denna hästen.

Vet dock inte hur jag skall arbeta med henne, lite knepig sådär är hon. Blir stressad och skjuter bog som bara den. Har aldrig varit med om det tidigare och hur man skall lösa det. Någon som har några förslag? Får höra lite med hennes matte hur jag skall arbeta med henne. Skitsvårt tycker jag. Men fin kan hon nog bli och det skall vi försöka lyckas med.

Annars har det inte varit något större hästaktigt här, därav har det inte blivit så många inlägg. Men i onsdags var jag faktist iväg på lite upptäcksfärd med folket här hemma. Blev en långritt till ett änge där folk mötte upp oss med massor av fika och filtar och äpplen och morötter. Lånade gammelmannen som var piggast av alla! Blev en anings jobbigt då han gått väldigt lite på sista tiden och inte lyssnade utan bara drog och drog. Men mysigt ändå var det. Här hemma har nu hästarna släppts ut i den stoooora drömsommarhagen. Nu är det sommar!!



Svettig hjälmfrilla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0