Vilka ridstövlar??!!

Nu behöver jag lite hjälp och tips av er! Jag skall till Stockholm i övermorgon (stor grej för en gotlänning, haha, eller inte.) Men det betyder att man får massor av möjligheter som man inte kan göra här på Gotland. Som tillexempel köpa ett par ridstövlar. Visst det går att göra här. Men de har bara hemma de vanligaste storlekarna vilket tyvärr inte innebär storlek 36. Så jag skall ta möjligheten i Stockholm och prova ristövlar i rätt storlek och sen även köpa ett par. Så frågan är bara vilken sort man skall köpa.

Jag hade egentligen tänkt köpa ett par bocajridstövlar. Har provat dem här hemma (fast i för stor storlek då) och det verkade jättesköna. Men sen har jag hört att endel har haft Bocajristövlar och ridskor med snörningar och Quickoutstigbyglar och ramlar av, men fastnat med snörena i säkerhetsstigbygeln eftersom de öppnar sig och ÄNDÅ släpats efter hästen. Och det är typ min värsta mardröm att släpas efter en skenande häst. Så min plan om Bocajridstövlarna ligger nu på is och jag skall försöka hitta ett par andra ristövlar.


Den sista bilden kommer Härifrån

Det jag söker är:
-En bra hopp/allroundristövel
-Hellst inte allt för dyra utan i samma prisklass som Bocajridstövlarna
-Svarta och höga i skaftet
-Jag skall använda dem på vardagen så alltså inte för "exklusiva" och dyra

Så har ni några tips på ett par inte allt för dyra ridstövlar så tipsa mig!

Sen är jag vääldigt svag för dessa ridstövlar


Men känns väl mycket att lägga ut på en vardagsstövel.

Så har ni tips på ridstövlar är det bara att kommentera, börjar få lite panik då jag skall till Sthlm i övermorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0