Valter

Har varit iväg och ridit Valter (dressyrhästen) idag. Känns som att det går bättre och bättre för varje gång samtidigt som jag känner mig så dålig. Alla andra i stallet är superduktiga och alla dressyrinriktade. Sen kommer lilla jag där liksom.

Valter skötta sig bra idag (som vanligt) jag börjar få fram framåtbjudningen mer och mer. Annars flöt allt på. Avslutade med att träna lite lydnad med honom. Något som jag störde mig på (en sak som jag faktist kan lära honom och han inte lära mig) det är iallafall att när man går med honom och man stannar då går han aningen in i en eller fortsätter att gå. Det är något vi är supernoga med i "det vanliga" stallet. Stannar jag så skall hästen också stanna. Bakom en. Så det tränade vi lite på när jag hoppat av honom och skrittade av honom. Hästen skall ha respekt och vara lyhörd på ryttaren även när vi är på marken.

I brist på andra bilder får det bli den här

Galoppen var UNDERBAR idag helt galet vilken galopp han har. Helt galet. Tror jag aldrig kommer vänja mig. Samtidigt har han så otroligt stora gångarter så det känns nästan som att man skall flyga av honom i traven. Tror aldrig jag kommer lära mig att sitta ned på honom.

Jag börjar också få lite tankar om att ta hjälp av tränare. De har tränare som kommer dit till deras ridhus och håller lektioner då och då. Antingen haka på där eller höra om min gamla tränare skulle kunna komma. Hon var så otroligt bra. Iallafall i hoppningen. Trivder riktigt bra med henne. Men jag kan nog behöva liite mer erfarenhet av valter så jag har lite mer koll på var jag har honom och hur han fungerar. Men det känns som vi har tagit ett stort steg sedan första ridturen på honom. Kändes som att han och mina skänklar var överallt. Haha. VIlket vi förmodligen var också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0