Trion igång

Ridningen flyter på, har under veckan både ridit stallägarens häst och L´s häst. Iadg blev det en lite längre ridtur med L och F i den fiiina skogen. Älskar att rida i den. Men tyvärr ligger den ganska långt bort.
Dagens roligaste var ju när vår fina trio kom i skogen och skulle över en "bäck". Först kommer F som hoppar över hela med världens språng. Sen kommer jag framåt trippandes genom den på ponnyn som stannar mitt i och börjar skrapa med hoven och tänkte rulla sig. Sen L på stora häästen som tvekar, tvekar och sen hoppar....Rakt ned i vattnet med världens plask. Bra avståndsbedömning där ;)
Gårdagens miss av mig då:
Jag och F red, jag skulle släppa ut hästarna på kvällen (går på lösdrift) men GLÖMMER det! F tyckte innan att vi kunde väl ha de inne hela natten tills förmiddagen dagen efter men jag sa att dte blev för lång tid då vi hade ridit färdigt på eftermiddagen. Och vem glömmer att släppa ut hästarna då? Jo jag.
Vem ringer på morgonen klockan 11.00 och frågar om hästarna i stallet skall vara inne? Jo, stallägaren. Vem skulle ha ridit vid 10.00 samma morgon? Jo, jag och F. Vem hade lyckats öppna boxdörren och tagit sig ut i stallet mitt i natten? jo, L´s häst. Vem hade vänt hela stallet upp och ned? jo, L´s häst. Vem hittade en lös häst i stallet när han öppnade stalldörren? Japp, stallägarens man. Och vem försov sig för att de satt uppe till 05.00 på morgonen för att se JVM finalen i ishockey? Jo, Jag, F och L. Vem försov sig? Allihop. Vems fel var det mest?
Mitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0