Svar på fråga



Eftersom det inte är jag som äger hästen så har jag varken avslöjat namn eller publicerat bilder på "V" som jag kallat honom. JAG hade inte blivit glad om jag hittat några bilder på en blogg på MIN häst utan att personen som publicerat bilderna frågat om lov.

Däremot så har ju bloggen då handlat om Indie och Cinnamon som jag faktist inte heller ägt men jag har frågat om lov och fått godkännande att skriva/fota och visa bilder här. Det är ju rätt roligt för dem att kika in nångång och se vad som händer med deras häst. Speciellt Indie som jag hade så länge.

"MITT" stall som jag oftast hänger i som jag hade Cinnamon och Indie i har jag faktist inte frågat om lov att få visa bilder och sånt på deras hästar. Så det är därför det varlite lite halvmystiskt med mina "kodade" namn. ;) Stallägaren, M, F, A, C, E och E och Mr M som varit med lite då och då. Så de vet inte ens att jag har den här bloggen (vad jag vet iallafall). Skall jag vara ärlig så vet jag faktist inte varför jag inte frågat dem. Kanske för att jag inte vill att de skall läsa bloggen eller kanske för att jag tycker att dte skulle vara pinsamt eller något liknande. Nej, jag vet faktist inte varför jag inte frågat, kändes som att jag inte vill det bara.
__________________________________________________________________________________

Men jag vet inte, kanske frågar jag "V"´s ägare om det är okej att skriva/visa bilder på hennes häst och fortsätter som jag gjort med Indie och Cinnamon, men har inga direkta planer på det just nu. Visst hade det varit roligt att göra det, likadant med hästarna i mitt vanliga stall. För det är så lärorikt att tänka igenom vad  man gjort, vad som gick bra, vad som inte gick bra. Sedan att kunna gå tillbaka och kolla igenom allting, minnena, känslorna och viktiga saker så som symptom på skador osv.

En sak som ni faktist inte visste var att jag från början hade bloggen låst, så bara jag kunde se den, det behövdes lösenord för att komma in på den, som bara jag visste om. Eller om man skall gå tillbaka ännu längre sedan så började jag i ett word dokument och skrev om mitt och Indies ridpass. (kan försöka leta reda på den nångong) Men jag saknade designen, älskar färger och design. Så jag gjorde en låst blogg. Som jag senare låste upp. Vilket faktist är rätt bra, man får respons, både positiva och negativa saker. Man blir mer motiverad och inspirerad. Men jag glömmer inte att anledningen till att bloggen finns är för min egen skull. Och jag ångrar det inte. Jag kan klicka tillbaka till mitt första inlägg, leta reda på första ridturen med Indie själva ute, till den gången vi skenade, till bilder på när vi barade, känslor och minnen. Första hopplektionen med Cinnamon, känslan med Cinnamon då jag verkligen lärt mig henne i hoppningen. Sy många minnen och bilder och allt finns sparat för mig att kunna gå tillbaka och titta igenom. Jag tror att det är bra. För då kan man förbättra saker och fundera på vad man verkligen vill.

Lite halvflummit inlägg blev det med tanke på att du ställde en helt annan fråga men jag hoppas att du fick ditt svar. Alltså, det jag själv kommit fram till är att jag egentligen borde fråga om det är okej, i båda stallen men svaret är kanske. Ni får helt enkelt vänta och se. :)


Kommentarer
Postat av: Stallbrudarnaa - Nathalie ♥

Hejhej! skulle vara jätte snällt om du kunde kolla in på våran nya blogg & säga vad du tycker :)

KRAM <3

2012-01-16 @ 17:42:58
URL: http://stallbrudarnaa.blogg.se/
Postat av: JFdressage

Stor tävling på bloggen! :)

var med och tävla om en vindjacka nordic sponsrad av emmishoppen!

kolla bloggen för mer infomation http://JFdressage.blogg.se



hoppas du vill delta! :)

2012-01-16 @ 21:01:09
URL: http://jfdressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0