Svar på Fråga

Fick en fråga längre bak i arkivet om jag inte saknar Cinnamon eller Indie. Så jag tänkte svara på det här.

Självklart saknar jag dem, ibland mer och ibland mindre. Saknar Indie för att hon var "min" första häst som jag tog hand om helt själv. Vi hargått igenom så mycket tillsammans, gjort så mycket tillsammans och jag visste tillslut hur hon skulle reagera på olika saker kunde henne utan och innan kändes det som. Hon var en väldigt speciell häst som jag saknar otroligt mycket. Hon gick från att inte kunna longeras till att efter ett par månader till och med få upp henne i galopp i longeringen.

Från början kunde jag inte ens få upp henne i galopp på ryggen, men efter många månader så gick det också! Nej vi har gjort så mycket och gått igenom så mycket tillsammans att hon alltid kommer att vara speciell för mig. Hon var en otroligt snäll häst. Hon hade bara lite hyss och påhitt för sig ibland.






Cinnamon, saknar henne också ibland. Inte lika mycket dock då jag insåg att det inte skulle fungera. Eller det skulle fungera att köpa henne men, hade några problem med henne som jag tror var för stora för mig att lösa ensam. Otrolig häst i hoppningen och vill hitta en häst med precis hennes hoppkapacitet vilja och teknik. Litade på henne till 100% i hoppningen. Iblland undrar jag om jag gjorde fel i att inte köpa henne men det kändes inte 100% rätt så därför avstod jag. Trots att jag många gånger funderar jag på om jag är helt pucko som tackade nej.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0