St George

Sådär då, lyckades komma på en annan rubrik en den vanliga rubriken "häst" som jag nästan alltid väljer ;)

Men lite om igår då. Jag var och "provred" en häst som jag skall hjälpa till att rida lite då och då. Altså ungefär ett par dagar i vecka, inte riktigt bestämt hur många än. Det var min faster som kom med förslaget då en häst som stod i samma stall som där jag ifjol red lektioner med Indie behövde en medryttare.

Det är en riktigt, riktigt fin dressyrhäst. Jag har faktist ridit honom en gång för nästan 6 år sedan! Men nu är han såld sedan ett par år tillbaka men står fortfarande kvar i samma stall. En herre på 168 som är en 100% dressyrhäst. Den här riktigt maffiga dressyrhäst typen. Han har gått dressyr upp till St George. Så han kan sina grejer.

Jag var ju absolut tvungen att ta den här möjligheten då jag får en sån otrolig chans att rida en sån fin häst och LÄRA mig massor. Jag kan ju ärligt säga att jag har noll koll på allt med dressyr, eller man har ju alltid koll på dressyr lite men de i det här stallet snackar vi om dressyr på hög nivå. Och då har jag noll koll. Så jag tänker ta vara på den här möjligheten och försöka lära mig så mycket som möjligt. Det är ju det som är perfekt med en sån här välbildad häst. Gör jag rätt så gör han det han ska.

slänger upp en bild från globen i brist på bilder

Som sagt var jag då och red hästen igår, och efter att ha ridit lilla B i ett par veckor nu var det verkligen skillnad kan jag säga, hennes trippsteg mot den här pållen på 168. Upp i dressyrsadel med mig, vääldigt ovant. JAg hade svårt att få ihop honom kände mig som en dålig nybörjare. Men det brukar ju ta ett tag innan man hittar "knapparna" på endel hästar. Jag kommer verkligen ihåg AHAupplevelsen efter första hopplektionen på Cinnamon, så mycket lossnade på den lektionen.

Men tillbaka till igår då, red som sagt, jusste kanske borde nämna att de även har ett EGET ridhus sådär 10 meter från stallet, heeeelt okej. Men som sagt sjäva ridningen var väl ingen höjdare igår, han har väligt stora gångarter, så måste vänja mig vid honom. Dessutom fick jag för mig att jag liksom inte kommer åt honom med skänklarna (?) Men vi får väl se sen. Hans galopp var UNDERBAR, helt SJUKT fin! Hela han kommer förmodligen kännas superfin när man lär sig honom mer och får honom att gå iallafall någorlunda bra.

Så riktigt spännande skall det bli och jag kommer kunna få uut hur mycket som helst av den här hästen, nu är det jag som skall lära mig istället för jag som skall lära hästen som det varit de senaste åren (förrutom med Cinnamon då). Riktigt spännande och riktigt roligt men lite läskigt då jag är så osäker på just drssyren. Men det här kommer definitivt gynna både mig och min framtida häst!

Wohoo är så taggad, blev sugen på att rida stora "V" just nu, även om jag har sjuk träningsvärk från igår, på lördag skall jag dit och rida honom igen! :D

Kommentarer
Postat av: warnmark -officiell bloggare Göteborg Horse Show 2012

Sv; Men vad roligt! Då önskar jag dig lycka till :)

Japps, det är dressyr jag är intresserad av :)

2012-01-11 @ 18:58:45
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: warnmark -officiell bloggare Göteborg Horse Show 2012

Sv; Haha ingen fara, är bara roligt med långa kommentarer :D

Men håller med, har också hittat hästar som verkar kanonbra men så letar man runt lite och hittar mindre trevliga saker om dem :/

2012-01-11 @ 19:00:01
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: warnmark -officiell bloggare Göteborg Horse Show 2012

Sv; Om man vill se äldre inlägg får man trycka på respektive månad i menyn :) Så kommer de upp månad för månad istället.

2012-01-11 @ 19:51:41
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: tilda

Hej! Vilken superfin blogg du har :) Jag följer dig på bloglovin, skulle bli superglad om du vill följa mig oxå :)

2012-01-12 @ 20:37:09
URL: http://islandsbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0