Ridning på dressyrhästen

Red V idag, en liten kortis då jag var allmänt seg med sadling och ryktning och grej. Så när jag väl kom ut till ridhuset var nästan de andra färdiga. De funderade om vi över huvudtaget skulle rida då det blåste så mycket och lät. Annars så skulle P lära mig longera med pessoasettet. Men nu blev det ju ridning iallafall. :)

Red mest för att "lära känna" V då han är heeelt anorlunda gämfört med alla andra hästar jag ridit. Han är stor och hans gångarter är ännu större och mjuka. Fick lite tips från I om att jag skulle få fram honom mer så tränade mest på att få han mer framåt så att han inte går och latar sig.

Jag blev även lämnad ensam i ridhuset då de andra skulle iväg. Det gick rätt bra, jobbade honom bara i skritt och trav. Han blev rädd vid en dörr och drog iväg ett par språng men sen var det inte mer med det. 30 min blev det ungefär innan jag gick in till stallet eftersom jag ville fråga P om lite saker innan hon åkte iväg.

Man blir ju helt rädd när man kommer till nytt stall, jag är livrädd att jag skall göra något fel eller glömma någonting. Tror jag kollade 7 gånger att boxdörren var till och att hästen verkligen stod där inne. Haha. Sen börjar man fundera, GAv jag verkligen honom rätt mat? SKULLE jag verkligen ge honom höet nu? SKULLE han verkligen ha foder över huvudtaget redan? osv.osv. Men man kommer väl in i det med tiden.

Annars kändes det MYCKET bättre i ridningen idag, känns som att man börjar komma in i hans rörelser nu och lärt sig lite mer hur han fungerar. Så förhoppningsvis skall det bli bättre för varje ridpass när man lär känna V.

Kommentarer
Postat av: Tova ♥

Jättefin blogg! :D

2012-01-14 @ 22:44:36
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/
Postat av: Agnes Åberg

Vill du tjäna pengar på din blogg liksom jag. Jag tjänade 1000 kr förra månaden och genom att besöka min blogg och trycka på adsetting annonsen över headern och bli medlem så kan du nu också tjäna pengar på din BLOGG! Jag LOVAR att det funkar ;)

2012-01-15 @ 10:52:08
URL: http://agnessan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan du inte visa bilder på dressyrhästen, blir så mycket roligare och är nyfiken på hur han ser ut? :D

2012-01-15 @ 11:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0