Dressyrkungen

Ridt V idag. Precis när jag och en till skulle gå ut i ridhuset så började det smälla ute. Då var det någon som sköt en jäkla massa raketer. V hade varit lite spänd när jag höll på att sadla och greja och han trampade runt på gånget vilket stallägaren tyckte var konstigt då han alltid brukar stå still. Sy kanske hade han hört några raketer innan vi hörde det. Så vi fick vänta med att gå ut i ridhuset och släppa in hästarna i dina boxar igen. Jag hade ju ingen aning om hur deras hästar reagerar och tänkte först inte på raketerna då hästarna i mitt "vanliga" stall är stencoola med raketer. Vi red ju till och med ut på nyårsafton och grannarna började skjuta när vi var påväg hem. Inga problem där inte. Men som sagt det är ju så olka mellan alla hästar.

Tillslut kom vi in i ridhuset iallafall. V var riiiktigt spänd, även när jag skulle gå med honom till ridhuset var han superspänd och ungefär 3m hög och frustade. Han höll på och fjompade sig vid ena dörren där han drog förra gången. Han skuttade till och höll på en gång sen blev han mer och mer avslappnad. Fullt rihus blev det iallafall vi var 4 stycken. Och jag fick träna lite på trafik i rihuset och inte krocka med någon. Gick rätt bra idag faktist. ;)

Det känns som att jag börjar "rida in" mig mer och mer på V nu. Han var riktigt framåt idag vilket var roligt. Dock hade jag svårt att få upp honom i galopp. Det bara gick inte. Vet inte om det är jag som gör något fel men förmodligen. Kanske gör för stora hjälper? Vad vet jag. Jag lär mig väl mer och mer om hur han fungerar. Fick tips från stallägaren men hade ändå svårt att fatta galopp. Känns som att jag liksom inte kommer runt eller så med dressyrsadel. Men det är väl en vanesak. Sen fick jag till galoppen och kunde ta den flera gånger. Kanske jag inte samlar ihop honom ordentligt eller något liknande förmodligen. Annars gick det rätt hyffsat. Känns bättre och bättre för varje gång.

Träffade även "ny" tjej i stallet som jag aldrig träffat förut, så imorgon skall jag rida med henne. Det blir nog bra det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0