Det där med att söka häst...

För ett tag sedan la jag ut annons om att jag söker häst och jäklar. Trodde aldrig att så många skulle svara som det faktist är! Här är bara några urval från min mail.




Jag försöker att svara på alla mail, eftersom jag anser att det är det man bör göra. Jag tror att jag hade velat ha ett svar om jag mailat någon som var intresserad av att hitta en häst även om h*n bara tackar nej.

Sen ytterligare en sak som är lite smått irriterande, när man väl tackat nej till endel hästar så ger sig inte "försäljaren". Tex så var det några häst till salu, de beskrev just den som en rätt het häst som var väldigt framåt och mycket fart i.

Jag mailade tillbaka på en bra sett och sa "tack men söker en häst som har ett lugnare temerament och som inte är allt för het"

Sedan får man tillbaka ett mail som säger "Synd att du upplever hästen som het och framåt, h*n är verkligen inte det"

Då känner man lite att, aha, men det var ju precis det du skrev i det första mailet? 

Många mail har jag fått om hästar som från att varit heta till "vips" ha blivit stencoola efter en dag, eftersom jag skrev att jag sökte just det. Ganska sjukt.

Ibland önskar jag att bara pangbom att jag hittat min häst. Samtidigt som jag för några år sedan bara DRÖMDE om att ens få den här möjligheten och sitta och titta på annonser på hästnet och ens kunna fundera över att "den där hästen kan faktist bli min".

Nu har jag ju faktist alla 5 hästarna i stallet som jag kan rida när jag vill och jag har "dressyrkungen" själv som jag kan lära mig hur mycket sin helst på. Så nu kan jag skynda långsamt, med att hitta häst. Men samtidigt är det något speciellt att ha en helt egen häst som man sköter om själv. Dessutom saknar ja hoppningen. Men en sak i taget. Förhoppningsvis hittar jag min häst, gärna snart också.

Ibland funderar jag på om jag gjorde fel genom att inte köpa den här donnan...


Kommentarer
Postat av: JOLINE [Hästar - Foto - Personligt]

SVAR: Åh, tack! :)



Det är svårt det där med att köpa häst, ibland hittar man rätt direkt men ibland kan det dröja riktigt länge innan man hittar den rätta. Hoppas du finner nån snart, lycka till! :)

2012-01-18 @ 12:45:53
URL: http://jolinedanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0