Blanka

Blanka är ett litet isabellsto som ägs av stallägaren. En C-ponny korsning. Jag har hjälp till att rida henne i ungefär 3 år snart och hon är en av de 5 hästarna som står i "Hemmastallet". Vissa perioder har jag ridit henne mer än andra. Jag hjälpte till mycket med ridningen av henne när stallägaren var gravid. 

Blanka är westerninriktad och har tidigare varit med i några av Westernshowerna som hålls här på Gotland 2 gånger per år. Dock rider jag alltid henne i "vanlig" engelsk ridning trots westernsadeln. Hon är hästen som man kan slänga upp vilken nybörjare som helst på och hon är alltid jättesnäll. Men rider man själv henne kan hon slänga in bådde ett och annat bocksprång när hon är glad. 

Med Blanka kan man i stort sett göra vad man vill på, hon har en envishet att hänga med de stora hästarna som heter duga, trots sin storlek hakar hon på de andra bra. Trots sitt lugna jag har även hon har sina stunder när hon tror att hon är en fri vildhäst. 



Det finns inget bättre än att släppa henne i full galopp och hänga med de andra hästarna. Även att rida barbacka på henne är superkul.















Blanka blev även Cinnamons bästa kompis som Cinnamon "beskyddade" så bra att vi under en period inte kunde få tag i henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0