Ofokuserad häst

Var i dressyrstallet och red Valter igen. Han var rätt pigg för att vara honom, men la ut all energi på att fjanta sig vid dörrarna och försöka gena hela tiden. Traven kändes helt flängig, och han var allmänt stretig. Men alla dagar kan ju inte gå fint.

Men efter ett tag så gick det bättre, jag fick till en galopp med en gång, men sen gick det inte i andra varvet. Jag hämtade då en pisk och så fort jag bara höll i den när jag red så skärpte sig Valter med en gång. han jobbade på ordentligt och galopperna satt med en gång. I slutet krävde jag mer av honom så han fick allt jobba på lite idag. Avlöt med att jobba honom i lång låg form och efter det lite lydnadsövningar.

Nu skall jag iväg och spela badminton och sen jobba. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0