Kvinnan utan egenskaper



Kvinnan utan egenskaper

Frågade en kille på jobbet om han inte hade några tips på böcker. Sen efter lunchen kom han tillbaka med tre stycken och jag var helt förvånad då jag absolut inte trodde att han var en person som läste böcker. Så jag kunde ju helt enkelt inte tacka nej när han hämtat tre stycken hemifrån. Så det blev den här boken som jag lånade.

Jag AVSKYR både filmer och böcker som handlar om något psykiskt sjukt. Klarar inte av att se det (och oftast är det ju såna filmer man får se i skolan) Som tex A beautiful mind. Visserligen var dte ett tag sen jag såg den men ändå..

Tillbaka till boken då som då såklart handlade om en psykpatient och en psykdoktor. Kan säga att de första 20 (?) sidorna undrade jag vad det var för jäkla sjuk bok och funderade på att strunta i att läsa den (fasst jag aldrig avbryter en bk jag påbörjat). MEn ju längre in man kom i den destå bättre blev den. Men ändå rätt sjuk. Men bra.




"En ung pojke i Skåne utsätts för ett fruktansvärt övergrepp. Femtio år senare är han ett psykiskt vrak och bearbetar det förflutna genom att skriva noveller. Hans psykiater My Bring är den enda som får läsa de märkliga berättelserna. Finns det någon sanning bakom dem eller är det bara fantasier i en sjuk mans hjärna?

När patienten blir mördad, och Mys tonårsdotter samtidigt försvinner i Oxford, dras hon in i en medicinsk mardröm från det förflutna. Tillsammans med sin närmaste väninna, polisen Johanna Tott, tvingas hon konfrontera krafter som har både vetenskapen, staten och kapitalet på sin sida.
"

Recension från BOKSIDAN.NET



Den hoppar väl egentligen mellan tre olika personer och handlar faktist inte om själva psykhemmet utan berättelsen utspelar sig på alla andra ställen förrutom just där.  

Så eftersom jag faktist var intresserad av att veta vad  som skulle hända hela tiden så får jag väl ge den en motvillig hiss. Eftersom jag egentligen inte tycker om såna böcker så får den vara värld en hiss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0