Snö på ö

Nu har vintern och snön kommit till Ön också. I lördags var jag iväg och provred hästen igen för 3e gången. Red i ett ridhus och hoppade lite. Han är verkligen tväremot de hästar jag är van att rida, lugn och stabil ;) Lite smått seg och lat men med en hel del andra positiva fördelar istället.

Imorgon kommer jag förmodlingen ha träningsvärk som en galning, för det var länge sen jag red "ordentligt" och man fick kämpa lite för att få igång honom, och de musklerna har jag inte använt på länge ;) Lite trött var jag även då det blivit lite sent kvällen innan, men, men.

Förresten innan vi började rida i ridhuset var det en annan tjej som red där och oj säger jag bara, hästen hon red! Det var nog den snyggaste hästen jag någonsin sett i hela mitt liv. En sån där riktigt gråspräcklig skimmel, men kritvitt nätt huvud och kropp och mörka ben och mörk man och svans. Hade jag fått välja exakt hur min drömhäst skulle se ut så är det exakt som den! Herregud säger jag bara!! Verkar som jag snöat in mig på skimlar den senaste tiden ;) Så tydligen är det där mitt inne i skogen som alla snygga hästar är gömda! Haha. Skulle nästan kunna köpa en sån häst bara för att den var så jäkla snygg, om den sen skulle visa sig vara en dåre så får det gå ;) Fick även hålla henne (jupp det var ett sto också ;) )medans hennes ryttare mockade i ridhuset, helt lyrisk!! haha jag är pucko.

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0