Häst!

Då skall vi se om man kan få igång denna bloggen igen! I förrgår anlände nämligen en ny häst till stallet! Som jag skall ha på foder/prov. Presenterar honom lite senare.

Allt gick bra när vi släppte ihop hästarna och det var lugnt hela kvällen och natten.

Igår däremot så lyckades jag såklart bli vrålsjuk. Vinterkräksjukan? + ont i halsen och feber. Den allrs största fobin jag har är att kräkas, så inte ens med en ny häst i stallet lyckades jag trotsa det och ta mig ut. Natten till idag har varit sådär härligt mysig med sjuka feberdrömmar och vaknade i morse helt genomblöt av svett. Idag mår jag dock bättre även om jag får käka ipren konstant för att inte få feber.

Så idag har jag försökt mig på att komma igång igen. Åkte till granngården för att köpa ett nytt täcke till pållen, hittade dock inget jag ville ha, åkte till Dahrves. Då hade de såklart sålt det sista Rhino täcket igår i storlek 155. Tänkte då köpa ett fleecetäcke med hals, tror ni inte att 155 var slut? Det är min vanliga otur när det handlar om att köpa något där. Det spelar ingen roll om jag har en häst med storlek 135, 145 eller 155. Det jag skall ha är alltid slut. haha. Nu är dock ett fleece i 155 beställt.

Var och shoppade lite fodertunnor till fodret och tar nu en paus för att vila mig lite innan jag skall bege mig ut till stallet. Helt galet slut redan.

Tänkte att jag skulle ta med mig mina gamla täcken i 145 och prova och fytta ut lite av alla mina hästsaker i stallet igen. Det känns riktigt härligt. Känns så jäkla bra! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0