Long time no see!

Igen.
 
Det har blivit en anings svårt att försöka hålla igång bloggen när jag inte har någon häst som jag rider seriöst, eler kontinuerligt för tillfället. Även motivationen har varit försvunnen ett tag om jag då skall vara ärlig också. Men jag har även haft en hel del saker för mig. Så nu kommer en liten "Catch up".
 
Har ridit lektion för självase Madde Stiwing. Kan väl mer kalla det rodeo men otroligt vad mycket man kan lära sig på en lektion av henne även om det mest kändes som att jag snurrade runt och försökte hålla mig kvar på hästen.
 
 
Har ridit på ett tag hos Marléne med Tibbe. Men har nu inte varit där på hur länge som helst och vet inte ens varför! Nej nu får jag snart ta mig dit igen!
 
 
Hjälpte till på ett 2dagars ridläger hos Marléne.
 
 
Varit och tittat på en häst som var till salu.
 
Ridit på i "hemmastallet"
 
Jag och F åkte införbi en gård med 3 hästar och frågade om någon av dem var till salu. Har dreglat över 2 av dem varje gång jag kört förbi deras hage. Hon ägde inte hästarna och den jag var intresserad av hade perfelkt ålder och dessutom samma pappa som Cinnamon och kanske eventuellt var till salu. Men tyvär var han superliten ca 152. Så tyvärr blev det inget av mer med den, så nu kan jag sluta dregla över den.
 
Blankabus har fått fång! Men mår nu riktigt bra igen och se fräshare och tunnare ut än någonsin. Riktigt fit for fight!
 
Stallägaren fyllde 40år så vi busade lite och gjorde en ommålning av hennes hästtransport.
 
Bjöd även henne på en överraskning, tog båten över till fastlandet i fredags. Hon var helt övertygad om att vi var påväg till Ullared. Men det slöt istället att hon och halva av oss i stallgänget hamnade i Barcelona! Grattis grattis till henne.
 
Sen har jag även bokat in en provridning här på Gotland nästa vecka!! Får se hur det går. Tror dock att hästen kommer vara alldeles för dyr pga att den har en superfin stam. Men vi får väl se vad ägarna säger när vi väl är där och hur det känns. Spännade.
 
Så det här är vad jag har hållit på med inom hästväg hela sommaren. Sen har jag såklart gjort allt det där traditionella inom hästväg som man bara måste göra. Kollat på travet i Visby, Varit i Vänge och tittat på Western hästshow men stallgänget, ridit barbacka i sommarkvällarna, haft rundbalsrace på åkern med hästarna osv.
 
Nu får vi se om jag kan vara duktig och hålla igång bloggen eller om det får bli en nystart när jag väl hittar en häst. Otroligt att många ännu är kvar här och kollar dagligen.
 
See ya :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0