Tömkörning, ridning och frisering.

Var ju då igår och Marlene, först åkte vi till ridklubben för att ta emot glassbilden som kom med glass till kiosken, så till hegens hopptävlingar finns det klass att köpa där ;)

Efter det så tog vi en häst och skulle prova att tömkörningslongera henne. Det var faktist rätt svårt när man inte vet hur hästen fungerar. Indie visste jag ju liksom exakt hur hon skulle reagera i longerlina och i tömmar.

(Ångrar förresten som bara den att jag inte bad någon filma oss när det gick så jäkla bra och hon lärt sig både longeringen och galoppen. Kunde longera henne med en lina i både skritt, trav och galopp.)

Kan väl säga att det gick väl hyffsat, hon förstod ju vad man ville av henne, men hon försökte smita undan ibland genom att gena på volten, och sen alla dessa tömmar, har svårt att hålla koll på dem, både ringrostig och ovan som man är. Men man kan inte bli bättre om man inte tränar. Eller hur?

Höll även på att trimma hovskägg, skägg och öron på några av Marlenes hästar så nu är de ännu snyggare ;)

Sen avslöt jag med att rida en 5årig travare, tänkte precis skriva att det var den yngsta hästen jag någonsin ridit, men kom på att jag ju till  och med hoppat med Emelies 3-4åring för några år sedan.
Riktigt snygg 5årig, ser ut som ett stort halvblod. Men han är vekligen en bäbis, skall plocka med allt och hålla på med allt, har inte riktigt koll på sina fötter. Men är världens snällaste häst verkligen.

Rörigt inlägg, jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0