Cinnamon

Cinnamon är ett halvblods sto som jag hade på prov/på foder i 4-5 månader för ett eventuellt senare köp. Hon var en mindre häst på ca 157 cm. En hopphäst som jag verkligen litade på till 100% i hoppningen. Hon vägrade aldrig, hoppade alltid och jag gillar hennes hoppstil skarpt.

Tyvärr klickade det inte mellan oss, det var lite upp och ned, ena peroden var jag säker på att jag skulle köpa henne i nästa stund ville jag lämna tillbaka henne samma dag. Men trots den korta peroden som vi hade tillsammans han vi i stort sett göra allt som jag och Indie gjort tillsammans, plus lite till.

Det är verkligen en bestämd liten dam som vet vad hon vill. Jag gillade henne i ridningen och älskade henne i hoppningen. Jag vill ha en häst som är exakt som henne i hoppningen! Hon hoppar högt men hon kan ändå ta det coolt. Men det var vissa andra anledningar som jag skrivit tidigare som gjorde att jag inte köpte henne, dessutom fick jag för mig att hon var en anings för liten för mig, vilket alla andra nekade men det var ändå känslan som jag hade som betyder något.

Som sagt klickade vi inte vilket var riktigt surt och ibland undrar jag om jag gjorde fel som lämnade tillbaka henne, men känslan där och då så kändes det rätt att inte köpa henne. Så jag får försöka lita på känslan jag hade och fortsätta leta.

En häst med underbar trav och grym i hoppningen, så nu vet jag vet att jag vill ha en liknande häst som Cinnamon men med några små förändringar. Så jag lyckades nästan hitta rätt häst kan man säga. Det var nära, men inte tillräckligt nära.

Hoppas hon får det super i sitt framtida hem och jag är jätteglad att jag fick chansen att ha henne på prov, annars hade jag alltid undrat om jag gick miste om min framtida häst.














Kommentarer
Postat av: Sara

Hur gamal är hon? :) och vad heter hennes föräldrar? :)

2012-05-28 @ 19:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0