Yesterday

Idag mot eftermiddagen började jag iaf känna mig betydligt bättre och ingen feber. Nice. Sen däckade jag två timmar och nu mår jag ännu bättre!

Så lite om igår. Mr M fixade underlaget på ridbanan! Definitivt något böand det bästa igår. L invigde ridbanan med en tur på eftermiddagen och sa att det var bra. Annars körde vi spån och fyllde boxarna, nu är de höst :/ Efter vi fixat allt bestämde jag mig för att rida lite ändå, fast jag var helt slut efter att bara rykta hästen (Y) Så jag och F red ut. Hon visste ett nytt ställe där man kunde bada med hästarna så dit skulle vi. Men vi kom aldrig dit. Vi råkade vist rida lite fel vägar då och då och fick vända ett par gångar. Cinnamon var riktigt fin trots att hon och jag aldig ridit på de ställena vi var igår.
     
Dessutom raggade F lite mer ridsällskap, bara hon skulle komma på något sånt. Det var något ungt par som flyttat ganska nära vårt stall som hade två hästar. Bl.a. en shettis som vi lånat en gång som sällskap till lilla B. Men det verkade som en trevlig tjej och vi erbjöd oss som ridsällskap om hon ville det. Får väl se vad som händer, F och jag skrämde säkert iväg henne;) Stackarn. 

BAra F skulle komma på något som: Det har flyttat hit någon som jag inte vet vem det är eller hur gammal de är eller om de ens rider. Meen, vi rider in på deras går och säger hej och erbjuder att vi kan rida med dom nån gång! 

Däremot var jag med om lite bockningar och sparkningar med Cinnamon igår! Det är nämligen så att F´s pålle fått en väldigt skum diagnos, som gör att han vill gå nära en och liksom banka nosen mot en + tusen andra tix, ungefär... (Tyvärr är det kanske så hemskt att hon måste ta bort honom :( )

Så när de red lite halft snett bakom oss och kom för nära kickade Cinnamon till honom, och träffade, men det verkade ha gått bra. Sen började hon att bocka och kicka i luftn. Men jag satt iallafall kvar. Annars gick allt bra.
Så efter ca lite mer än två timmar var vi hemma.

       

                Har aningens brist på bilder, måste fixa nya..

Jag bestämde mig för att köra på med höst tvättningen med Cinnamon och tvätta henne ordentligt. Med shampoo och allt. Det gick rätt bra i början ville hon inte stå helt stilla men sen gick det bättre. Då var det upp till bevis och schapoonera henne och se hur vit hon egentligen är;) Och eftersom hon varit så duktig under hela tiden när jag tvättat henne skulle jag bara hämta ett par morötter i stallet och när jag går ut ser jag att grimmskaftet precis lossnar från uppbindningsbommen ute och hon går iväg. Och jag efter "nej, nej, nej" och så går jag fortare och hon börjar småtrava ifrån mig. Upp mor stallägarens bil och hus, som tur var såg stallägaren son henne och hon gick mot henne och han kunde ta tag i grammskaftet. Så går det när man inte biinder fast henne klokt och skall hämta godis åt henne föt att hon varit duktig, så rymmer hon..

Sen fick hon stå i stallet och torka lite innan jag släppte ut henne. Enligt stallägaren hade hon brallat runt lite i hagen och skuttat runt. Så mycket för att ha ridit mer än två timmar ;)

Så jag han med en hel del igår.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Åhh... vad avis jag blir! :(

Skojj!! :D

2011-09-13 @ 07:33:50
URL: http://loewen.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Jodå, Bamse som jag rider finns det bilder på, under ett dressyrpass då jag red honom. :-) Sen Q här har jag inte haft möjlighet att bli fotad på då jag oftast rider ut på honom. Men när de finns möjlighet kmr jag självklart ta med ngn som kan fota.



Sen Elisa har jag visat bilder på mååånga ggr. :-D Men de är samma där, finns möjlighet kmr bilder. :)

2011-09-13 @ 12:48:53
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Othilia

Sv: Aa hon brukar passa väldigt bra i rosa :)

2011-09-13 @ 14:10:40
URL: http://peasantelisas.blogg.se/
Postat av: jossan

SV: Jaha på så vis. Från nya stallet är det Bamse och Q som jag rider. :)

2011-09-13 @ 14:42:56
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0