Måndag,tisdag,onsdag

OKej eftersom jag är lat kommer nu en kort sammanfattning om de två senaste dagarna:

Måndag:
Red iväg själv till en  stubbåker, skrittade ett par varv, super spänd häst, sen stannade hon och tittade på några cyklister. Skulle då vända henne åt andra hållet och så stegrar hon. Verkligen ingen aning varför. Sen även när jag skulle sätta igång henne i trav. Jag bytte till sadeln jag fick med en dag innan och den liger inge vidare, så kanske kan det vara därför. Red iaf hem och red på banan men sjukt ofokuserad häst där med. Som även blev rädd för tråden när jag skulle stänga den bakom oss och hon drog tyglarna ur handen på mig och travade iväg i hagen. GUD vad rädd jag var att hon skulle skada sig eller nåt! Men som tur var gick det bra och jag kunde fånga in henne. Puls 180 säger jag bara.



Tisdag:
Värmde upp med en lång promenad, gick jättebra. Sen in på ridbanan för longering gick mindre bra. Vi hade flyttat alla de andra hästarna till den nyuppsatta hagen som hon kunde se från ridbanan och hon var fullt fokuserad och spänd på det. Sen fick hon fnatt och började bocka och galoppera och drog longerlinan ur händerna på mig. Jag hade inte handskar på mig. Vilket jag inte rekommenderar, sönderbrända händer är inte så skönt. Så för andra gången på två dagar fick jag typ panik av att hon nu hade en 15-20 (?) merterslina hängade med sig medans hon var överlycklig av att galoppera runt. Men fick tag i henne gick in och bytte till träns, då jag longerat i grimma då det gick så bra sist aldrig mer nu iaf. Sen skötte hon sig rätt bra men var ofokuserad pga de andra hästarna.

Idag:
Tänkte prova pelhamet idag då jag funderar på att ha det imorgon på hopplektionen så jag vet att jag har full koll på Cinnamon ifall hon skulle bli tossig av att vara själv eller nåt, har ju aldrrig varit iväg med henne förut så vet inte hur hon  reagerar. Så pelhamet på och my god säger jag bara. Jag behövde ju inte hålla i tyglarna! Hon gick nästav i superfin form och trampade under sig yberfint av sig självt! Helt galet. Red med L och F och jises vad fin hon var i traven också. Jag svävade verkligen runt på små puffiga rosa moln under hele ridturen. Så sjukt fin och jag behövde knappt hålla i tyglarna! Men jag kommer ändå att variera bett på henne och köra med både tre och två delade och pelhamet ibland. Skall satsa på att få henne jobba lika fint på de andra som på pelhamet. Vilken känsla säger jag bara. (är ännu på de rosa molnen ;) )

                                                       Mobiluppladdning
   
                                      Snygghästen i måndags
Imorgon:
Taggar hoppträning, kommer ta med pelhamet och de tvådelade och se vilket bett det blir, men förmodligen pelhamet. Så, får väl se hur mycket jag gör bort mig imorgon. Hoppas att jag sitter kvar på hästen iallafall ;)

Kommentarer
Postat av: Anneli Johansson - Tävla om ett Sverigetäcke hos mig!

Fin bild!

2011-09-26 @ 15:34:05
URL: http://stallekekullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0