Uteritt

Idag fick det bli en uteritt och det blåste som F*N. eller okej kanske lite överdrivet men det blåste iallafall MYCKET. Jag började med att jag typ blev sen till stallet. Men det löste sig tillslut. Red ut ensam till en klöveräng där jag och L var för nån dag sedan och nu var den klippt! Snacka om lyxigt, den var fin som en fotbollsplan nästan.

Väl där körde jag nästan bara massor med travövningar, massor av trav blev det. Hade pelhamet idag. Efter allt trav på ängen fortsatte jag där det är ett svindjupt dike på ena sidan och gigantiska majsväxter på andra sidan men även där var Cinnamon cool, fast majsgrejerna blåste runt och höll på. Riktigt duktig var hon för att vara första gången där och hon var ensam.

På vägen hem blev hon rädd tre gånger med det var helt okej, skötte sig fint även om hon blev rädd ;) En gån var det en pinne som låg på vägen, kanske 20 cm lång, och hon kastade sig i sista stunt in i massor av buskar. Vad är det med pinnar på vägar som är farliga liksom? Andra gångenvar det en fasan som flög upp ut en vägkant precis bakom henne, så definitivt förståeligt. Tredje gången var det en traktor, hon verkar inte gilla stora maskiner, men hon lär ju vänja sig i vinter då vi fylle påmat med trektorn. Så när vi startar traktorn springer alla hästar och ställer sig vid grinden och väntar på den, sådär lagom bra.

Men är riktigt nöjd med dagens pass med Cinnamon :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0