Ridning

I fredags fick jag hoppa in och jobba extra och servera för att någon hade skaadat sig så när jag kom hem typ dog jag i soffan, så det blev ingen ridning. Men jag tog mig ändå till stallet och pysslade lite.

Igår däremot blev det ridning. En överpigg häst som nu skall sättas igång ordentligt igen. Jag red ut (för sörsta gången själva?) och red lite på en stubbåker. Cinnamon var så överpigg att allt fokus var typ på att få henne lyssna ordentlig och få springa av sig lite. Gjorde en hel del övergångar och voltövningar. I mitten av ridpasset kändes hon riktigt, riktigt fin.

Det är nu september och det märks, skall man rida ut på kvällarna nu är det reflexer som får åka på för när man är påväg hem igen är det nästan mörkt.

Såhär såg det ut i början av ridningen igår:


och såhär när det var dags att rida hemåt:

Jag red på en stubbåker utanför mitt hus hemma hos mig och passade även på att fot ett par bilder. Men kamera, reflexer och mörker går inte riktigt ihop så det var ingen ide att ens försöka få några kloka bilder..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0