Övningskört med transport

Jag och pappa har nu varit ute och "övningskört" med hästransporten. TOM. Det är egentligen ganska sjukt att det är tillåtet att köra häst i hästransport när man tagit körkort. För man behöver egentligen inte alls kunna köra hästransport. Det är tillåtet ändå. Snacka om att endel då kan vara en fara för andra trafikanter. Jag har aldug kört hästransport förut och jag har ju noll koll på hur bred transporten egentligen är...

Samtidigt är det ju väldigt bra att man slipper ta ett BE körkort om man bara skall köra en häst.

Men nu är planen att jag skall lära mig köra hästransport då, så att jag kan åka själv iväg på träningar osv. Så vi börjar då med en tom hästransport. Så vi körde runt lite och sen till en stor gårdsplan där jag kunde backa runt en hel del. Sen hem till mig och backa in på vår infart som ser ut som ett S, det var lite klurigt. Men det gick rätt bra. Sen tillbaka till stallet där Cinnamon kom springande och trodde att en ny häst skulle komma eller nåt, hon var jättenyfiken.

  
                   En sån här hade jag lätt kunnat tänka mig ha hemma ;)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Boj transporterna är dödligt snygga! ;)

2011-09-17 @ 13:35:06
URL: http://livetblandhastar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0