Longering

Jag har blivit sjuk.. :( Så typiskt precis när det är som mest som är på gång. Men lite ipren och halstabletter, brukar lösa det mesta, ett tag iallafall. Så innan jag blir ännu sjukare passade jag på att motionera Cinnamon vid lunchtid idag. Det jobbiga är att man är så trött i kroppen när man är sjuk, var ju helt slut efter ryktningen.

Men eftersom jag inte orkade rida fick det bli longering istället. Det gick riktigt bra. Började promenera med henne för att värma upp henne lite. Sen blev det ridbanan och longering. Jag testade även att longera henne i repgrimma idag. Fungerade jättebra. Förutom att hon i början insåg att det var lätt att roffa åt sig gräs. Men sen skärpade hon till sig. Fick även upp henne i gallopp i båda varven. Bruker dock jobba med hästarna så mycket i galopp vid longering.

Efter longeringen skrittade jag av henne runt stallet och gjorde lite lydnandsövningar.   
       


Kommentarer
Postat av: Othilia

Mycket fin häst du har :)

2011-09-13 @ 14:12:25
URL: http://peasantelisas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0