Hopplektion 1

--------Hopplektion--------


Själva hopplektonen gick bra. Jag blev faktist själv så jag fick en privatlektion! Riktigt nice, verkligen det bästa man kan tänka sig första gången. Dock kom vi lite sent då vi inte kunde få på Cinnamon på transporten. Så jag hann inte byta till det tvådelade tränsbettet som jag hade med mig. Det andra var definitivt för starkt, men  eftersom det kunde ha varit massor av andra hästar och nytt ställe så visste jag inte hur hon skulle reagera och jag ville ha koll på henne. Men, men nu vet jag det.

Ja, hopplektionen då. Vågade inte ta tag i tyglarna helt då bettet var starkt, men det brukar ju vara det som min ridlärare tjatade om på mig när jag red Indie också. Jag måste ta tag i tyglarna mer så att de får stöd. Jag sa att jag ver helt grön i hoppning så att jag får ta allt från början.

Hon tyckte Cinnamon var riktigt fin i kroppen och såg trevlig ut och jag frågade även om sadeln hon sa att den såg ut att ligga bra och att den inte störde Cinnamon men sen när hon fick känna så såg hon att den var något tight framme precis som jag misstänkt, men hon sa att det inte var några problem att rida i den och att jag kan fortsätta med det. Men skall jag hoppa högre hinder kommer den inte fungera då jag kommer slå i framvalvet. Men som sagt jag skall ännu prova L´s kompis andra sadel.

Jag fick börja med att träna på hoppsitsen, jag skulle även stå i lätt hoppsits men det gick inte, hade sån galet träningsvärk i benen så det inte var klokt så det gick bara inte! Så det får vi ta nästa gång. Fick hoppa en del hinder och träna på at rama in henne och landa i rätt halopp då hon gärna landar i vänster. Fick även hoppa med galopp bom och en oxer.  För att vara första gången sa hon att jag var riktigt följsam i hoppen.








Till det mindre bra...Cinnamon totalvägrade gå in i transporten, låt oss säga så här. Lektionen slöt 20.15 vi kom där ifrån 22.35...slöt med att vi fick hämta lilla B hemms sen åka tillbaka och då troppade Cinnamon på på andra försöket..En av de värsta kvällarna i mitt liv..Jag vill aldrig vara med om en liknande kväll igen. Någonsin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0