Hoppat

Till att börja med har jag kört transport, igen idag. Det gick väl hyffsat, fick backa lite och greja. Vi tog ned en hage och skall imorgon sätta upp en ny, så vi lastade in alla grejer i hästtransporten. Cinnamon och B kommer fortsätta att gå kvar hemma, men alla de andra 4 hästarna skall få en ny hage att gå i ett tag.

Jag och stallägaren red tillsammans idag, jag försökte få henne att hoppa men hennes häst var verkligen otaggad på allt, bara lunkade runt. Så hon trodde inte hon skulle lyckas få över henne över hindret ;)

Vi värmde upp dem på ridbanan med en gång sen var det dags att hoppa. Snacka om att Cinnamon blev taggad, hon var typ överlycklig. Så fort man bara vände mot hindrena så ökade hon på och blev lite spänd. Sen när vi hoppade blev hon verkligen supertaggad. Jätteroligt!:D

Jag höjde hindret efter ett tag till kanske ca 50cm vilket jag tyckte var svinhögt, haha, höjdrädd? Men det gick jättebra, det var i stort sett bara att styra så fixade Cinnamon allt annat ;) Däremot behöver jag lära mig en hel del, bl.a. min hoppstil är inte direkt den bästa. Jag kör typ på håll-i-dig-så-hårt-du-kan stilen. Det är bl.a. därför jag skall börja på hopplektionerna nu då. Dessutom verkar jag vara lite höjdrädd kan vara för att jag alltid hoppat M´s häst förut, och han kan verkligen inte, det går bara inte.

Men det gick betydligt smidigare med Cinnamon, så nu skall jag bara lära mig hur hon rör sig när hon hoppar.

                       (inga kommentarer tack, jag bjuder på det här ;) )
  
Vad hände här liksom hindret var ju jättestort i verkligheten, jag skyller på Mr M, det var han som fotade, inte okej att vara  typ 190 och ta biler ovanifrån som gör att hindert ser ännu mindre ut ;)


höhö, eftergift ska de va (Y)
   
Rädd jag och taggad Cinnamon ;)





Kommentarer
Postat av: jose

Juu, hon har redan börjat! Köpt skor och tandskydd och allt :)

2011-09-18 @ 12:17:16
Postat av: Jessica Holmqvist

SV: Den är tyvärr redan avslutad..

2011-09-18 @ 22:55:15
URL: http://stockholmriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0