Hopp

Red ut med F och L idag, låångt, till den fina skogen. Helt underbar skog. Väl där uppe finns det trädstammar som man kan hoppa över. F drog såklart iväg både hästen och hon är ju helt galna. De hoppade över ett träd som var halvt avbrutet och mitt bland buskar och snår. Själv samlade jag mod till att hoppa över en mindre stock som låg på marken på en öppen yta. Jag avskyr verkligen naturhinder inte min grej alls. Usch. Men efter att ha sett F hoppa den från båda hållen så bestämde jag mig för att skutta över den i trav. Första gången så höll Cinnamon på att nästan stanna, antagligen för det var så jag kände. ;) Men tillslut hoppade hon iaf, och inget litet skutt heller, jag höll på att flyga av men det gick bra. Sen hoppade jag hindret en gång till och då gick det betydligt bättre.

Förresten har jag även hopplektioner på G nu. Jätteroligt så att jag kan lära mig klokt. Visst har jag hoppat förut men inte så jätteseriöst utan några skutt då och då med travhäst och två andra halvblod, som var dressyrhästar.. Så max har jag kanske hoppat 70(?) eller 60. Ingen aning. Det var iallafall på en ponny.

Så nu får vi se hur det blir med hoppletionerna, jag är lätt på!:) får de om det fungerar med F´s rygg bara. :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0