De 10 minuterna

Det är ganska sjukt egentligen, hur dåligt det kan gå ibland när man rider och hur kass man känner sig. Idag var en sån dag. Jag kände mig som en som aldrig ridit och blivit uppsläng på en häst. Cinnamon var ofokuserad. Drog hela tiden speciellt på långsidorna på ridbanan och vid långsidan med träd och buskar kastade hon ut baken mot ridbanan. Allt gick blä.

Men sen är det även sjukt hur mycket man kan glömma när allt fungerar och allt känns bra. De 10 sista minuterna innan jag började skritta av Cinnamon var underbara! Helt sjukt fin häst! Det bara satt allting, fick henne fokuserad och riktigt arbeta. Jag tror jag börjar förstå hur Cinnamon fungerar nu och hur jag skall göra för att få henne jobba rätt. Så jag fick sluta när det gick som bäst ;) Så nu är jag riktigt taggat på att känna hur hon känns imorrn :D


Dessutom blev det tre delat bett idag och hon kändes inte framtung och de där 10 min kändes det super :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0