Typ, halt

Det var meningen att jag skulle rida ut med två från stallet idag, men det hann knappt bli en tur för mig och Cinnamon.

Jag kände redan på gårdsplanen att det kändes konstigt när jag satt upp och vi skulle skritta iväg, typ som att Cinnamon ömmade. Och hon brukar ju typ aldrig ömma, inte ens när hon blivit verkad och fått nya skor. Sen skrittade vi i allafall på vägen och inte heller då kändes det bra, det kändes som att hon var stel eller liknande bak. Tillslut frågade jag andra om hon haltade med vänster bak men de tyckte de inte. Jag hoppade av och L fick gå med Cinnamon medans jag kollade. Det enda som syntes var att hon var en aning stelare i vänster bakben och hade det i backen lite längre period än de andra, bara aningens, aningens. Jag hoppade upp igen, det kändes lite mindre stelt i bakbenen men ändå inte normalt. Vi fortsatte skritta medans jag funderade på om hon bara var stel eller om jag skulle vända hem, men när vi skulle trava började hon halta en aning, det liknade och kändes mer som att hon ömmade, men det var det ju inte. Så jag fick hoppa av och gå hem med henne. Hon "haltade" typ inte i skritten men ändå.

Tog in henne i stallet, spolade benen, kollad igenom dem och kände och klämde massor men hon reagerade inte något mer på vänster benet, inte heller känndes det någon tydlig skillnad. Jag lindade det och sen fick hon stå inne tills de andra kom tillbaka och sen tog jag bort allt och fick hon gå ut igen.

Jag får hålla lite koll och hon får vila ett par dagar, så får vi se om det blir någon skillnad och hur det ser ut. Stackars lilla Cinnamon.

Det kan vara nån stukning eller något och vi får hoppas att det går över snart och inte blir värre. Har funderat om det kan bero på att hon snubblade till på hopplektionen, men det kändes ju inget i fredags? Aja, nu är det som det är beroende på orsak och så får vi se om det blir bra.

   
Nu har den svarta grimman från ullared blivit bytt till rätt storlek, en röd blev det istället, är egentligen mycket rödare i verkligheten. Köpte inte den när jag var där för att jag tyckte den var rätt ful, men den blev rätt bra ändå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0