TransportTransportTransportTransportTransport

En maasa tjat om transporten, transporträningar och lastning nu. Men som jag sagt det är det som ligger i fokus just nu.

De senaste planerna:
Jag och Cinnamon har nu klarat av steg 1. Hon går på transporten med en gång. Och hon är inte rädd för den, inte för att hon var det innan heller men.. hon går ju bara på om hon har sällskap

NU skall vi från och med i morgon satsa på att få på Cinnamon på transporten själv. Första gången lär förmodligen vara värst och sen skall det förhoppningsvis gå bättre och bättre. Det gäller bara att få på henne den där första gången. Som man skall göra när man INTE har tidspress. Alltså var idag inge vidare smart, men, men.



Grejen är den att jag förmodligen inte kommer hinna lasta henne i morgon när stallägaren kan, men jag kan måndag men inte hon. Så typiskt. Men jag skall iväg på hoppträning på torsdag. Jag skall då ringa höra och kolla om stallägaren kan följa med med sin ponny med på hoppträningen fast hon inte skall hoppa utan bara hålla sig lite ur vägen för oss andra. Grejen är bara den att jag vet inte hur många vi hommer att bli och hon är varken medlem i den ridklubben eller har betalt anläggningsavgift. Så får se om de gå med på det. Det gäller liksom 1 gång. På torsdag. Sen skall vi förhoppningsvis kunna lasta henne själv både till och från träningarna. Men who knows hon kanske kan lastas själv redan på torsdag men är skeptisk. Och jag är överförsiktig för jag vil INTE ha en sån kväll igen som torsdagen. Aldrig mer. Så hellre är jag över mesig och tränar 1000ggr.

Vi får helt enkelt se vad som händer och om stallägaren får följa med på torsdag, är lite tveksam till det, men kanske ställer de upp. Vi får hoppas det, annars är det dags att komma på en plan B snart...

Kommentarer
Postat av: Team Nyrk!

Hejsan, super fin blogg! :)

Kolla gärna in den nya hästbloggen, TEAMNYRK!

Två hästgalna & deras storhästar, dressyr & hoppning! Kanske följa via bloglovin? :)



Kram F&V på T.N!

2011-10-09 @ 19:43:02
URL: http://teamnyrk.blogg.se/
Postat av: Linda

Ojsan, ska ni köpa den där lyxiga transporten :)?

2011-10-10 @ 18:56:38
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0